Invisidoor opent deuren naar projecten in de kantoorsector

In een nieuw bedrijfspand in Loncin - bestaande uit vijf niveaus - zijn de kantoren van het Call Center Ikanbi ondergebracht. Het Call Center huurt het volledige complex voor haar operateurs.

Interieurarchitect Charles Schinckus van het bureau MonArchi deed de inrichting van het volledige kantoorgebouw met de begane grond en daarboven vier etages, variërend van een cafetaria, vergaderruimtes, directieverdieping, kantoren, verschillende koffiecorners tot en met de inrichting van een privé telefoonhoekje. Onder zijn klanten telt het Call Center Ikanbi verschillende grote bedrijven zoals onder meer Proximus, Touring, Base en BMW. Een groot gedeelte van het gebouw is ingenomen door de callcentermedewerkers van Proximus. De callcentermedewerker staat centraal in het concept van interieurarchitect Charles Schinckus. Hij hecht veel belang aan het welbevinden van de werknemers op de werkvloer. Ikanbi op zijn beurt hechtte veel belang aan de visibiliteit voor zijn klanten.

Wat waren de wensen van de klant?

“Ikanbi koos voor een high-end afwerking gezien de grote bedrijven die zij als klant hebben. De inkom vonden zij heel belangrijk. Het moest hun visitekaartje worden met een uitstraling evenwaardig aan het niveau van hun klanten. Daarom gingen we op zoek naar architecturale details die het project naar een hoger niveau tilden en een meerwaarde vormden. Zo opteerden we om in de entreehal te werken met de ‘Invisidoor DL’ van Argenta.”

Waarom kozen jullie voor het ‘Invisidoor’-systeem?

“In het verleden hebben we regelmatig samengewerkt met heel wat merken die deursystemen verdelen zowel voor draaideuren als voor schuifdeuren. Deze deursystemen zorgden eigenlijk geregeld voor problemen zoals een ingewikkelde plaatsing of te lichte scharnieren. Maar sinds Argenta hun Invisidoor op de markt brachten en we ook werkelijk het materiaal in onze handen hielden, waren we meteen overtuigd van de superieure kwaliteit. Het is de eerste keer dat we een product - dat thuishoort in de high-end residentiële sector – toepassen in een publieke ruimte. Met dit project bewijzen we dat ‘Invisidoor’ een zeer goed alternatief is voor een high-end product zonder dat het een extreem dure oplossing is. De deuren zijn ongeveer een jaar en half in gebruik. Het zijn deuren die wel een miljoen keren per dag worden gebruikt zoals de deuren naar het toilet, naar de parkeergarage, naar de trap. Ondanks het veelvuldig gebruik zijn de deuren nog steeds in een onberispelijke staat. Bovendien zijn ze geruisloos en gaan ze discreet en haast onzichtbaar op in hun omgeving.”

Waarom zijn deze deursystemen interessant in een kantooromgeving?

“Omdat we bijvoorbeeld op een bepaalde plaats in het gebouw een heel grote wand hebben met heel wat mededelingen en posters voor het personeel. Jammer genoeg zijn er ook heel wat deuren voorzien in deze wand waardoor het geheel wel heel druk werd. Omdat de deurkaders volledig opgaan in de muur, konden we toch een strak en sober geheel neerzetten.”

Hoe is het contact verlopen?

“We onderhandelden rechtstreeks met de CEO of met de financieel directeur als het over het budget ging. We kwamen met oplossingen zowel op het vlak van akoestiek als op het vlak van ergonomie, maakten studies over mogelijke circulatieassen. Er waren geen discussies. We hadden alles grondig onderzocht en kregen het volste vertrouwen.”

Wat zijn de voordelen van het ‘Invisidoor’ systeem van Argenta?

“De kwaliteit van dit product - zoals de dikte van het gebruikte aluminium, de samenstelling van het kader – is superieur tegenover de kwaliteit bij concurrerende merken. De deurfronten dienen om de verbinding tussen het metselwerk en de houtbewerking van de deur te verbergen. Deuren gaan heel vaak open en dicht. Wanneer een deur dichtslaat kan er door trillingen schade ontstaan. Dat zagen we vaak bij andere merken. Het voordeel is ook dat Argenta zelf haar scharnieren ontwikkelt. Het zijn scharnieren met een bijzondere kwaliteit en van de beste die er zijn op de markt. Het aantal scharnieren per deur is heel belangrijk. In dit project hebben de deuren een hoogte van 2m70. Op die hoogte zijn er maar liefst vier scharnieren voorzien, waar andere merken er bijvoorbeeld 2 of 3 plaatsen. De prijs van een extra scharnier weegt niet op tegen de problemen die ontstaan wanneer er te weinig scharnieren voorzien zijn.”

Hoe kijk je terug op dit project?

“Invisidoor vormt een detail in dit verhaal. Aan elk detail in het gebouw ging een grondige studie vooraf om het tot een coherent geheel te maken. Het was een mooie ervaring omdat het ons toelaat de problematiek die gelinkt is aan een kantooromgeving te bestuderen. We hadden reeds gewerkt voor de particuliere woning van de CEO. Hij heeft ons nadien uitgenodigd om de inrichting van het kantoorgebouw voor onze rekening te nemen. Zo zijn we met het bedrijf in contact gekomen. Door dit project is onze meer op woningbouw gerichte clientèle geëvolueerd naar ook grotere bouwprojecten in de kantoorwereld”, besluit Charles Schinckus.

« Nieuws overzicht

NBD-Online gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie