2020 hoeft voor bedrijven geen jaar van stilstand te zijn

Velen zijn hard getroffen door de pandemie en de meesten moeten veranderingen aanbrengen in hun gebouwen en activiteiten. We zijn onder de indruk van hoeveel mensen dit zien als een kans om slimme verbeteringen aan te brengen. De grote focus ligt nu op het verminderen van infectierisico's, maar voor sommige mensen is dat niet de enige focus.

 

 

Wij zien reden tot optimisme: sommige bedrijven overleven niet alleen, maar floreren ook. De reden? Ze willen graag vooruitgaan en zich competitief positioneren voor wanneer de economie opbloeit.

 

Nieuwe en positieve benadering

Met middelen die onder druk staan, is het een voordeel om processen zoveel mogelijk te automatiseren. Integrators en hun klanten vinden nieuwe toepassingen voor reeds bestaande technologieën. Zoals het verminderen van wachtrijen, het minimaliseren van aanrakingen (voor toegang, communicatie, betalingen) en het bewaken van de bezettingsgraad van gebouwen.

 

Veel bedrijven gebruiken contactloze systemen om contact tussen bezoekers en personeel te minimaliseren. Handdesinfectie kan verplicht worden gesteld doordat pas na het gebruik ervan, de deuren openen middels integratie met toegangscontrole.

 

Bewaken sociale afstand

Veel retailers zoeken oplossingen die geen invloed hebben op de klantervaring. Goedkope standalone oplossingen die eenvoudig worden gemonteerd bij ingangen om mensen die binnenkomen en vertrekken te tellen. Ze tonen duidelijke visuele waarschuwingen wanneer de bezettingslimieten zijn bereikt. Beeldschermen bij ingangen kunnen bezoekers uitnodigen binnen te komen, hen vragen even te wachten, of andere informatie weergeven die helpt om mensen te informeren.

 

Realtime bezettingsgraad data heeft ook na de pandemie zijn waarde. Zo laat de data zien wanneer het druk of juist rustig is, welke (vergader)ruimtes bezet of vrij zijn. Dit kan gebruikt worden om een gebouw en personeel efficiënter in te zetten.

 

Contactonderzoek

Gebouwtechnologieën kunnen helpen bij traceren van contacten en voorkomen van verspreiding van infecties. Als iemand zich ziek meldt, maakt videobewaking een gedetailleerde beoordeling van gebeurtenissen mogelijk. Operators kunnen het risico beoordelen op basis van menselijke interacties met ander personeel, contact met oppervlakken of gedeelde apparatuur, zoals printers.

 

Toegangscontrole, bezoekersbeheer en videotechnologie zullen op lange termijn waarde blijven leveren. Met name voor bedrijven die AI video-analyse toepassen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om met de kracht van metadata binnen enkele minuten te zoeken naar personen van belang op basis van uiterlijk.

 

 
Groei in winkelomgeving

Retailers ontdekken de kracht van AI, om de winkelervaring voor klanten te verbeteren. Zonder ingewikkelde instellingen, dure hardware of directe interactie met de klant. Een handvol strategisch geplaatste camera's kan winkelmanagers en hun marketingteams nu nuttige informatie bieden, waaronder hoeveel tijd besteed wordt aan rondkijken, voetverkeer en gedragsgegevens. Door verder te denken kunnen ze deze instrumenten inzetten voor verdere groei.

 

Nieuwe waarde halen uit audio

Veel klanten vergeten dat ze al tweeweg-audio op hun bewakingscamera's hebben. Toepassingen hiervoor zijn onder meer waarschuwingen die worden geactiveerd met behulp van virtuele Line Cross om mensen eraan te herinneren dat ze handdesinfectie moeten gebruiken, of bezoekers informeren over nieuwe maatregelen. Deze technologie kan ook worden gebruikt om misdaad te voorkomen door waarschuwingen te geven aan potentiële verdachten of om informatie te verstrekken.

 

Optimistisch en vooruitstrevend

Het is indrukwekkend te zien hoe klanten zich aanpassen aan de uitdagingen van de pandemie met praktische oplossingen die hun bedrijf in beweging houden. Daarom is IDIS optimistisch over de toekomst - hoewel er veel uitdagingen in het verschiet liggen, zien we de waarde in van het focussen op innovatieve technologieën die bedrijven niet alleen helpen om vandaag te overleven, maar ook om morgen te floreren.
 

Meer info over hoe IDIS technologie u kan helpen? Mail of bel ons op telefoonnummer (0162) 38 72 47. Bezoek onze website voor meer informatie.