Deceuninck, producent van kunststof en aluminium bouwprofielen, wil in tijden van nood zijn steentje bijdragen.

Het bedrijf verstuurt duizenden maskers naar zijn klanten, zodat ook zij hun activiteiten op een veilige en correcte manier kunnen voortzetten.

 

Geen enkel bedrijf blijft gespaard van de coronacrisis. Maar na enkele weken van strenge maatregelen proberen bedrijven wereldwijd de draad opnieuw op te pikken. Deceuninck wil na het doorvoeren van de nodige maatregelen in zijn productie in België, eveneens bijdragen aan de voortzetting of herneming van de activiteiten van zijn klanten.

 

Om hen een duwtje in de rug te geven, verstuurt het bedrijf duizenden pakketten met mondmaskers naar zijn klanten in West-Europa. Deceuninck wil daarmee zijn steentje bijdragen om de sector opnieuw te laten herleven, maar benadrukt daarbij dat elk bedrijf eigen maatregelen moet uitwerken, aangepast aan de situatie ter plaatse en de geldende regelgeving.

 

Reeds sinds de tweede helft van april hernam de productiesite van Deceuninck in België ook haar activiteiten. Na een grondige ontsmetting van de productiehallen werden de extrusielijnen geleidelijk weer opgestart. Het personeel kreeg via een flyer duidelijke richtlijnen over welke maatregelen er moeten worden gevolgd. Productiebrigadiers fungeren nu als gezondheidsambassadeurs en volgen alles nauwgezet op om de veiligheid van alle medewerkers optimaal te garanderen.