Knauf Insulation genomineerd voor de titel Fabrikant van de Toekomst

Tijdens het congres [Bouwgroothandel Bijeen] in Amersfoort is Knauf Insulation genomineerd voor de titel Fabrikant van de Toekomst.

In de eerste ronde van het onafhankelijke onderzoek door USP Marketing Consultancy onder ruim vierhonderd bouwmaterialengroothandelsvestigingen, is Knauf Insulation aangewezen als één van de bedrijven dat bovengemiddeld presteert op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling. Inmiddels is de tweede ronde van de verkiezing van start gegaan. Tot begin december kan iedereen die werkzaam is binnen de bouwgroothandel de genomineerde fabrikanten inhoudelijk te beoordelen. In januari 2018 wordt de Fabrikant van de Toekomst bekendgemaakt.


Duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling

Duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling zijn volgens de bouwgroothandel de voornaamste thema’s in de samenwerking tussen fabrikanten en bouwgroothandel in de komende jaren. In de enquête werd onder meer gevraagd naar de mate waarin fabrikanten zich inspannen om producten en het productieproces te verduurzamen, het bestelproces te digitaliseren en kennis en ervaring te delen met de groothandel. Knauf Insulation scoort volgens het management van de bij Hibin aangesloten bouwmaterialengroothandels- vestigingen op al deze terreinen goed.


Veranderende (markt)omstandigheden

Het onderzoek is geïnitieerd door Koninklijke Hibin, de brancheorganisatie voor de bouwmaterialengroothandel. Hibin wil in het licht van veranderende (markt)omstandigheden werken aan een goede relatie waarbij fabrikanten en groothandel elkaar versterken. De uitkomsten van het onderzoek moeten individuele bedrijven handvatten geven om de relatie op inhoud te verstevigen. Hibin wil onderzoeken hoe het verbinden van fabrikanten en groothandel vanuit de brancheorganisatie ondersteund kan worden.

« Nieuws overzicht

NBD-Online gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie