Tarkett & Desso bieden een dag vol Thialf beleving

Tarkett & Desso, wereldwijd grote spelers in innovatieve vloeroplossingen, kijken terug op een succesvolle relatiedag.

Afgelopen woensdag ontvingen zij ruim 100 relaties in het vernieuwde Thialf en boden hen een dag vol Thialf-beleving.


Thialf

Koning Willem-Alexander opende op 27 januari het vernieuwde ijsstadion in Heerenveen. Een project waar Tarkett & Desso als hoofdleverancier zeer trots op zijn. Er ligt meer dan 10.000 m2 aan vloeren, uit verschillende collecties van Tarkett & Desso. Zij lieten afgelopen woensdag de kracht van een multi-portfolio aan vloeren in de praktijk zien. Het gaat hierbij niet over de vloer als middelpunt van de belangstelling, maar als onderdeel van het geheel.


Arek Verhees, Sales & Marketing Director Tarkett: “Eigenlijk zijn we dagelijks allemaal bezig met sfeer en uitstraling. Dat begint ’s morgens al bij het uitkiezen van kleding tot aan de keuze van een auto. We willen ons  prettig voelen in de kleren die we aan hebben en de auto waarin we rijden. Dit geldt ook voor de ruimtes waarin we ons bevinden. Het gaat niet om dat stukje vloer, maar om het gevoel en de beleving die men daarmee creëert, een die bijdraagt aan de herinnering in iemands leven.”


Relatiedag

Ruim 100 relaties van Tarkett & Desso kwamen op 15 februari naar Thialf waar de dag van start ging met een schaatsclinic door Hein Vergeer en Annamarie Thomas. Voor de relaties die Thialf op een andere manier wilden beleven stond er een rondleiding op het programma. Later op de dag konden de genodigden lezingen bijwonen van Hein Vergeer en Meindert Bos. 


Hein blikte terug op zijn schaatscarrière waar hij op zijn hoogtepunt tweevoudig Wereld- en Europees kampioen allround schaatsen werd in 1985 en 1986. Hij projecteerden zijn anekdotes op het bedrijfsleven en motiveerde zijn publiek om de juiste signalen binnen het bedrijfsleven op te vangen en daarop te anticiperen: “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.”


Meindert Bos gaf een preview van zijn trendvisie 2017 dat hij ieder jaar met zijn collega Alex Speelman schrijft. In deze trendvisie kijken ze naar de beïnvloeders van de trends en de trends voor de komende tijd in kleur, materiaal, vorm en details.


Succesvolle relatiedag

Gedurende de gehele dag was er volop gelegenheid tot netwerken. Er vond een mooie kruisbestuiving plaats van architecten, stoffeerders en eindgebruikers. Tevens werden er vier collecties van Tarkett & Desso op een voetstuk geplaatst in twee categorieën: Responisble en Inspiration. De eerste non-pvc collectie van Tarkett, iQ One en de Cradle-to-Cradle Gold Collectie van Desso vallen onder de eerste noemer. Desso’s Jeans en Tarkett’s iD Inspiration nodigen uit tot inspiratie. De vloeren in Thialf, daar waar schaatsgeschiedenis wordt geschreven, vergden geen extra voetstuk. Deze komen helemaal tot hun recht in de ruimtes. 


“Dagelijks zijn we bezig met de vraag wat zich in een ruimte afspeelt. Blijdschap, verdriet, angst of staat presteren centraal? Duidelijk is dat het altijd gaat om een gevoel ofwel het welzijn van mensen. Vanuit Tarkett & Desso willen we hier altijd een positieve bijdrage aan leveren. Dit  doen wij niet alleen, maar altijd samen met onze relaties. Tijdens de relatiedag lieten we inspiratie en beleving samenkomen en zijn we samen met onze relaties in de beleving van het vernieuwde Thialf stadion gedoken”, aldus Arek Verhees. Tarkett & Desso spreken van een succesvolle relatiedag.
 

« Nieuws overzicht