VLP levert inschuifbare harmonicatunnels voor driedimensionale afsluiting

Veelzijdige harmonicatunnels VLP bruikbaar voor verschillende doeleinden.

Harmonicatunnels bieden een oplossing voor die situaties waar een driedimensionale afsluiting nodig is. Met deze tunneltenten ontstaat een dichte cabine, die de verspreiding en toetreding van stof, vocht, geluid, stank en vonken voorkomt.

De tunneltenten zijn multifunctioneel inzetbaar, zowel in een gebouw als buiten (stormvast).

Toepassing

De harmonicatunnels zijn voor verschillende doeleinden te gebruiken. Bijvoorbeeld als werktent, garage (auto, motor), boothuis, containerafdekking, extra opslagruimte, tochtsluis voor of tussen gebouwen, flexibele spuit- of wascabine, bij gebruik van een bovenloopkraan of als quarantaineruimte die voldoet aan de fytosanitaire eisen.

Uitvoering

De harmonicatunnels bestaan uit een frame van stalen of aluminium bogen voorzien van pantografen (scharen). De bogen zijn aan de buitenkant bespannen met een vlamdovend PVC zeildoek. De tunnel wordt opgespannen door middel van een kettingspansysteem. De overspanning is maximaal 36 meter; de hoogte maximaal 10 meter. De tunnels rijden op gelagerde wielen op stormvaste rails.

 
De harmonicatunnels zijn in elke gewenste lengte leverbaar. De ingeschoven lengte is, afhankelijk van de specificaties, tussen de 10% en 30% van de tunnellengte. De tunnel is ook als vaste tent te leveren. Hierbij zijn de pantografen vervangen door vaste stalen verbindingsbalken en ontbreken de rails en wielen.

Opties

In elk vast deel van de harmonicatunnel zijn motoren te monteren die beide wielparen aandrijven. Met een aandrijfsysteem is het in- en uitschuiven van de tunnel makkelijker te doen, zeker als deze bijvoorbeeld hoog op een muur staat waar moeilijk bij te komen is.

 
De tunnels zijn uit te voeren met verschillende doeksoorten, zoals gaas-, isolerend, vlamwerend, geluidwerend en lichtdicht doek. Bij standaard PVC- en gaasdoek is het mogelijk te kiezen voor glasheldere vensters in dak, zijwanden en gordijnen.

 
Optioneel is de voor- en achterzijde van de tunnel af te sluiten met een tweedelig schuifgordijn.

« Nieuws overzicht

NBD-Online gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie