Top 5 positie voor ROCKWOOL in Transparantiebenchmark 2014

Dit jaar nam ROCKWOOL voor het eerst deel aan de Transparantiebenchmark.

De Transparantiebenchmark maakt de kwaliteit van maatschappelijke verslaglegging van bedrijven vergelijkbaar en transparant.

Hoe hoger je scoort op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en hoe beter je je impact als bedrijf op de maatschappij inzichtelijk maakt, des te hoger je positie in de benchmark. “We zijn dan ook erg trots op onze score”, aldus Hannie Stappers, ROCKWOOL Director Public Affairs.

Maatschappelijke kosten

Afgelopen jaar zette ROCKWOOL voor het eerst al haar MVO-iniatieven in één verslag. Stappers: “Dat maakte ons er opnieuw van bewust dat er een verschil is tussen duurzame producten produceren en daadwerkelijk duurzaam zijn.”

 
ROCKWOOL liet diverse onderzoeken uitvoeren om de maatschappelijke impact van geluidsoverlast en brand in kaart te brengen. Daarbij bleek dat de jaarlijkse maatschappelijke kosten vanwege geluidsoverlast en directe brandschade in Nederland oplopen tot respectievelijk 2,5 miljard en 850 miljoen euro. “Door beter brandveilig en geluidsreducerend isoleren in de bouw kunnen deze kosten drastisch omlaag.”

Daadwerkelijk duurzaam

Duurzaamheid is volgens Stappers veel meer dan energiebesparing of een duurzaam product in de markt zetten: “Het gaat om je impact als bedrijf. Waar in je bedrijfsvoering en processen draag je bij en waar kun je nog verbeteren?

 
Laten we kritisch blijven naar onszelf en elkaar en de stap nemen naar daadwerkelijk duurzaam. Door elkaar niet langer te selecteren op commerciële keurmerken, labels en laagste prijs, maar op beste prijs en meeste impact. Dat zijn we toch aan onszelf, elkaar en de maatschappij verplicht?”

 

« Nieuws overzicht

NBD-Online gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie