Veel kortere wachttijden voor liften

Astralift koppelt bestemmingsbesturing aan 19 inch touch-screens.

Astralift heeft een manier gevonden om de wachttijden bij meerdere liften flink te verkorten. In het systeem Destination Control koppelt het bedrijf een bestemmingsbesturing aan 19 inch touch-screens.

 
De gebruiker geeft al bij het roepen van de lift aan naar welke verdieping hij wil. De liftbesturing speelt daarop in door efficiënte routes uit te stippelen en de gebruikers in een logische volgorde op te halen en af te zetten.
Dit systeem maakt het bovendien onmogelijk om op alle knoppen te drukken en het systeem zo te vertragen.

Oriëntatie

De liftgebruiker ziet op het touch-screen welke lift voor hem wordt ingezet. In de liftkooi is eenzelfde screen gemonteerd, waarop de gebruiker kan zien waar hij is.

Amsterdam RAI

Onlangs heeft Astralift het systeem ingevoerd bij evenementencomplex Amsterdam RAI. Daar had de klant de mogelijkheid om de lift te roepen om zowel omhoog als omlaag te gaan.
Door de toch al lange wachttijden gingen de gebruikers alle drukknoppen indrukken. Als gevolg kwamen de liften tot vier keer op dezelfde etage om één gebruiker op te halen.

Keycard

Amsterdam RAI heeft naast het verbeterde systeem gekozen voor een aantal geavanceerde opties, zoals een weeginrichting die, wanneer een liftkooi voor 70% vol is, een andere liftkooi inschakelt.
Daarnaast viel de keuze op een keycard systeem waarmee verdiepingen en bevoegdheden voor elke liftgebruiker ingesteld kunnen worden. De receptionist programmeert die keycard met een 12 inch screen.


« Nieuws overzicht

NBD-Online gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie